Google översätt:

EZRIA "A-Team" TEORI
(Teori från evilevilezria) Esra och Aria har båda spekulerats vara medlemmar av A-Team, men normalt de teorier jag har läst på tumblr behandla Ezra / Aria som separata enheter ... Men jag tror att Ezria är mycket att arbeta tillsammans och inte som "separat" i det här ett kaos som vi alla trodde från början. Här är min teori! Detta inkluderar några riktigt ALDRIG förr hört punktlistor, texter, böcker citat, etc. och även om det är långt, jag lovar att du lämnar med någon sorts säkerhet att EZRA / ARIA är involverade med A laget särskilt i samband med den nya DEN STORA Gatsby. Jag hoppas att du gillar jag verkligen gick på djupet! .

DISCLAIMER: Idéer är verkligen oorganiserad, men jag hoppas alla får kärnan.

 

Ezria Teori:

- Esra och Aria förhållande är den minst ske (påverkas?) Av några andra relationer på showen. Det värsta som händer dem är att deras förhållande är "upptäckte" av Aria föräldrar, men som bara hamnar gagna dem i slutet eftersom de inte behöver vara förtegen om sin relation längre.

-Type författare. Självklart. Ezra har en skrivmaskin i sin lägenhet, som Aria har fri tillgång till.

1) Marlene King (huvud honcho på showen, alltid avslöjar ledtrådar / tips av PLL på hennes twitter) ändrade hennes twitter bild till en skrivmaskin, antyder att det är en viktig bit till en komplott. Hmmm.

2) Tänk på skriftliga typ anteckningar från A. Till exempel, sänder en Ella, Aria mamma, ett brev avslöjar att hennes man var otrogen med en av hans elever. Aria ville inte berätta hennes mamma detta själv, så vad bättre sätt att låta sin mamma veta än att göra det genom att vara "A"? På så sätt skulle hon inte vara Barer av de dåliga nyheterna.

 -Esra är en författare, är Aria en "fotograf." De två kombineras göra för en perfekt, dödlig kombination! Tänk på det ... PLL alltid använder litterära referenser från böcker och på något sätt kopplar dem till tomten. Tänk på Allisons favoritbok, Lolita-om en medelålders universitetsprofessor och en ung flicka har en affär. Detta slutar faktiskt upp som en del av tomten som vi funnit i det sista avsnittet att Allison och Byron (Aria s medelålders universitetsprofessor far) sannolikt var inblandade i någon form av romantisk relation. Great Gatsby är en annan bok som jag tror att PLL författarna försöker införliva tomten. Alla vi sanna PLL fans känner att viral bild av Ezra framför tavlan i säsong ett där det står "Men jag var en" bakom honom bland alla anteckningar. Noterna i styrelsen hänvisar till boken The Great Gatsby, skriven av F. Scott Fitzgerald (tillfällighet? Som om de finns i Rosewood). Fitzgerald är också Ezra verkliga efternamn, som han lämnade ut tills den tredje säsongen. Om du ska ljuga för din flickvän, jobb osv om ditt riktiga namn, så är jag säker på att du är inte främmande för liggande ... men ändå .. Gatsby. Aria var klädd som Daisy, Gatsby kärlek intresse, i den sista Halloween Episode! Någon form av betydelse där, inte säker på vad, men behövs för att engagera den i min teori. Det finns helt klart vissa Bonnie & Clyde / Daisy & Gatsby episka kärlek sak händer här som inte är 100% klart för mig ännu, men kan antyda att Ezria skulle gå till någon "episk" längd för varandra även om det innebar mord, lögner, involvera sig i trassliga En webb ...

Bakom Esra på den svarta tavlan, kan betraktaren inte se alla anteckningar eftersom Ezra står rätt framför den, men det säger sidnumret längst ned citatet, sid 179. Så tog jag på mig att leta upp det citatet på Google, och hör och häpna:

De var slarviga människor, Tom och Daisy - de slog sönder saker och varelser och sedan drog sig tillbaka till sina pengar av sin stora slarv, eller vad det nu var som höll dem samman, och låta andra människor städa upp röran som de hade gjort.

Jag vet inte ... Jag tycker det är mycket intressant. Vad "röra", då gjorde Daisy (Aria) och Tom (Esra? Jag har inte läst Gatsby sedan min 10: e klass engelska klass men jag antar Toms karaktär på något sätt är kopplad till Esra? Jag har redan gjort en hel del forskning, så om du är intresserad av att DU forskningen vidare eftersom det kan avslöja någon form av tips? xx) skapa? Är de andra medlemmarna i A-Team de rengöring upp sin röra? Alla mycket obehagligt, men litterära referenser är så viktiga på showen, så detta citat är på tavlan är inget misstag. OH! Och producenter sade att den största-En ledtråd var i säsong ett, episod 12 och detta citat och "Jag var en" ledtråd är med i denna episod. Hah! Komma på killar, kan detta vara mer Kristallklart? Om du inte är övertygad ännu, läs vidare.

-Den "Shhh!" Teori. Jag tror detta är förmodligen en av de svagaste teorier som stift Aria som A, men det är viktigt att titta på. Det är klart från början av showen Aria, bland alla flickorna har den djupaste hemligheten, annars skulle de inte ha valt henne vara en "shh"-ning vid införandet av varje show ... Men hennes Hemligheten kan vara relaterat till Esra, inte bara henne.

-Esra förflutna är verkligen skumma. Hittills har vi funnit att har varit engagerad och hade en baby utom äktenskapet. Oh, och vi fann också att han kommer från en super rik familj och hans efternamn är Fitzgerald, inte Fitz. Kom igen, men de är några ganska stora saker att hålla dolda från din flickvän och din arbetsplats. Vad mer kan Ezra möjligen gömmer sitt förflutna? Förmodligen en hel del. Kanske till och med en hemlig förflutna med Allison, Byron eller några av de andra huvudaktörerna i DeLaurentis mordet / A tomt.

Okej, om Esra och Allison har en hemlig förflutna: Jag tror inte att de hade något romantiskt händer, men jag tror att de kände varandra väg tillbaka när Esra deltog Hollis. Kanske Esra visste även Byron eller visste något om Allison / Byron är konstigt affär? De var ofta runt samma platser samtidigt, så jag skulle inte bli förvånad om det finns någon slags anknytning dit. Kanske skulle förklara Ezras motiv mer, eftersom det verkligen förvirrande varför han skulle gå så långt i tortera Spencer, Hanna och Emily. Han verkar inte ha någon verklig anledning att göra det. Kanske hans resonemang är något begravd i hans skumma förflutna, där Allison, som vi ännu inte upptäcka. Jag faktiskt verkligen tror: varför skulle han annars vara vid hennes begravning om han förmodligen "inte känna henne eller hennes familj?

- Ezria s oskadd relation väcker också röda flaggor som de är involverade i A-Team. Bilaga A: dockan sak. Alla tjejer får dockor säger åt dem att det som kommer att skapa problem i sina liv, men Aria är helt enkelt säger till henne att "göra Jackie [Ezra ex-fästmö] försvinna. Jag menar tänk på det, berättar Hanna docka henne att i princip bryta upp hennes fäder bröllop, och Aria är precis tala om för henne att bli av med hennes nuvarande pojkvänner ex. Sätta det i perspektiv, ska vi? Detta har EZRIA skrivet över hela sig.

OH! Och Noel Kahn med provresultat. Ganska mycket direkt efter han berättar Aria / Fitz att han är på dem, testa svar i hans skåp och han har plötsligt avstängd från skolan. Är att han arbetar på skolan är Ezra förmodligen den mest sannolika att ha tillgång till studenternas locker kombinationer. Med detta sagt, kunde han lätt ha lämnat någon A NOTE fått från flickorna i sina skåp (Emily, Hanna, Aria [dikten av Ezra Fitz]), samt en Noels prov svar som jag tidigare nämnde.

* NOEL / EZRA interaktionen: När Noel stryker C på hans papper och ändrar det till ett rött "A", ser Ezra extremt skyldig. Kanske han flippar ut eftersom han vet att Noel får veta något, och senare rekryterar honom som ett slags bonde att hjälpa honom med hans utsvävningar?

- Det kan vara lite långsökt, men 1x02, säger Spencer att de måste titta på hela denna en sak med en Sången som spelar senare i episoden under Aria / Ezra: s regn / kyssas "par nya ögon." kallas "nya ögon" av Brooke Waggoner. Okej, skulle det faktiskt vara en slump för en gångs skull, en låt på showen som en ledtråd? Men jag bestämde mig för att googla texterna, och en rad i Song stater "i en svart huva över förklädnad." Låter inte helt som en tillfällighet för mig. Producenterna skulle ha fallit att det som en riktigt riktigt subtil antydan i början av showen. Vem vet? Fortfarande väldigt konstigt och något jag trodde att jag bör omfatta.

-Esra undervisade alla fyra flickor på Rosewood, minus Allison som redan var saknade när han började sitt jobb. Men han är en person med en anslutning till alla fyra lögnare som inte riktigt så självklart (och producenterna sade den nyaste A Team avslöja definitivt inte skulle vara uppenbara och "chock hela världen) - trots att många fans fånga på Ezra / aria engagemang, skulle det ändå fortfarande vara en chock). Han är också dejta Aria, som är förtrogen med Emily, Hanna och Spencer, så han kunde lära alla sina hemligheter genom henne. Om du tänker på det, när Spencer / Hanna / Emily pågår "A" uppdrag att söka efter svar, är Aria normalt inte närvarande och hålad upp i lägenheten 3B (Esra hus, och den nya titeln för den andra hälften av SÄSONG 3 .. ett tips) med Esra möjligen berättar för honom alla och rita sitt nästa drag.

-A: s texter börjar tillbaka igen när Aria kommer tillbaka från Island (okej-vi vet att A också trakasserats Alli FÖRE Aria lämnar för Island, men vi vet också att det finns flera A: s ...) och när Ezra börjar sitt jobb på Rosewood High. Även när Esra går på en "affärsresa" till New York, flickorna sluta ta emot A: s texter. Vi ser också en i slutet av en episod, (inte säker vilket, men ganska säker den där Ezra flyger till New York) dricka en vodka soda med lime. Vi ser senare när Aria går igenom Ezras kylskåp som han älskar limefrukter, säger hon skämtsamt att "lämna sina limes ensam." Även en antydan om att en är över 21, eftersom det har varit flera gånger på omslaget av episoden där A ses dricka / hälla hans / själv en drink.

ÖGON:

- Den "Dr Lars Thorwald, OD Någons ser dig så ser ditt bästa "Billboard som kryper ut flickorna är ännu ett anspelning på Great Gatsby. Exakt samma tecken beskrevs i boken förutom med ett annat läkares namn .. Någon form av antydan att Ezra är "alla vet" öga? Vi vet alla att hans verkliga efternamn är Fitzgerald, att han har blå ögon (ungefär som tecknet) och att han älskar ordlekar / bok symbolik (han är en engelsk lärare, trots allt).

A är ofta beröm på hans / hennes ögon. Aria / Ezra har utan tvekan de vackraste ögonen på showen, åtminstone Aria definitivt gör.

*** Detta är bara mig gissa, men kanske Aria är Ezra ögon? Hon känner alla ledningar går in i ett ärende och på det sättet de arbetar tillsammans för att inte blev reda och fortsätta med sina planer?

-Aria texter Ezra något i stil med (och av misstag skickar den till Ella, men förutom punkten .. tror jag) "Jag kan inte vänta med att stirra in i ögonen senare." Ännu en Ezria öga ledtråd.

***** Jag har inte rewatched varje avsnitt av showen eller något, men jag är säker på om du tittat tillräckligt hårt kan du hitta sätt fler ledtrådar / tips som avser Ezria och ögat teori som skulle kunna koppla dem till A-laget.

- Ögonen på omslaget av The Ghost Train Halloween inbjudan från "The Dark Ride", serien senaste avsnittet. Ezra visar något upp på tåg i rörelse och verkade särskilt skumma i det avsnittet, så kanske han har något att göra med honom veta allt / ser allt / hans tillgång till allt?

FLER Gatsby PARALLELS: Kvinna protoganist i Gatbsy hette Daisy, och vi ser showen drar paralells till Aria / Daisy (hon var Daisy för Halloween också) - och prästkragar lämnades på Ms Potters gravplats av A.

- I slutet av Gatsby är Daisy en gång älskare av extremt rika kille (Fitz Fitz Fitz!!) Med en skuggig förflutna. Daisy begått mord i boken och Gatsby försöker täcka för henne. Jag tror att kanske i ett psykotiskt sammanbrott / galen ögonblick efter att finna ut om Alli och hennes fars förhållande, snäste Aria och dödade Ali och Ezra startar hela denna A-Thing, tillsammans Aria att göra andra ser skyldig och göra Aria ser ut som en mål, när i själva verket var hon mördaren hela tiden. Till exempel är sista avsnittet, som har styrt mycket av tittarna från Aria En teori bör se igen. Kanske Esra var den som drogade henne (trots allt händer som innehöll var definitivt mannens händer) för att få henne att se mer ut som ett mål bara för att försäkra alla om att Aria har definitivt inget att göra med någonting?

Bara några idéer, men jag tror att dessa är alla mycket intressant! Om du använder några idéer från denna teori särskilt de roterande runt Gatsby anslutning till Ezria, vänligen se till att kredit denna teori :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0